Čo by ste urobili, ak by vaša firma zasiahla katastrofa? Zatiaľ čo väčšina podnikateľov neočakáva veľa (okrem nedostatku podnikania), mohli by im ublížiť, ako sme videli v posledných rokoch, existuje množstvo relatívne „bežných“ katastrof, ako sú hurikány, tornáda, záplavové rieky, požiare a dokonca zemetrasenia, ktoré môžu potenciálne narušiť vaše malé podnikanie.
Aj keď väčšine katastrof nie je možné predísť a mnohé z nich nie sú ani predvídateľné, môžete podniknúť kroky dopredu, aby ste minimalizovali svoj potenciál straty z katastrofických udalostí. Tu sú niektoré pokyny.
Vypracovať plán obnovy po havárii
Špecifiká plánu obnovy po havárii budú do určitej miery závisieť od charakteru vášho podnikania, ale tu sú niektoré oblasti, ktoré budete chcieť riešiť.
Poznajte svoju Achillovu pätu
Vlastne budete mať niekoľko z nich. Zistite, aké druhy škôd by boli celkovo škodlivé pre vašu prevádzku. Ak by sa vaše súbory pohľadávok zničili? A čo váš zoznam zákazníkov, zoznam kontaktov alebo všetky postupy, ktoré ste vyvinuli pre vaše nezávislé testovacie laboratórium? Ako dlho bude trvať, kým sa vrátite do obchodu, ak boli zničené? Akonáhle identifikujete tieto kritické operácie, napíšte plán núdzovej obnovy, v ktorom sa podrobne uvedie poradie priorít, v ktorom by sa mali vaše operácie obnoviť a kde sa dajú nájsť zdroje na obnovenie každej obchodnej funkcie.
Ochrana počítačových dát a vitálnych záznamov
Väčšina podnikov sa nikdy nezastaví, aby si uvedomila, do akej miery závisí ich pokračujúce podnikanie od dokumentov, formulárov, programov, záznamov zamestnancov, korešpondencie so zákazníkmi, zoznamov kontaktov a účtovných informácií, ktoré boli vyvinuté alebo zozbierané v priebehu rokov, v ktorých pôsobili.
Aby sa minimalizovali straty, urobte duplikáty všetkých dôležitých záznamov vašej spoločnosti, počítačových údajov, videí, zoznamov zákazníkov, účtovných údajov iných dokumentov alebo médií, ktoré sú nevyhnutné pre vaše obchodné operácie.
Nezabudnite na svoje webové stránky.
Uistite sa, že máte aktuálne zálohy, aj keď vaša hostiteľská lokalita tvrdí, že vykonáva každodenné zálohovanie. Jedna veľká hostingová spoločnosť v New Yorku nedávno havarovala s pevným diskom a napriek tvrdeniam o denných zálohách nebola schopná obnoviť údaje z e-mailových konferencií, ktoré používali pre svojich zákazníkov. Dôvod: ich zálohy boli príliš staré.